gootsteen

Woning grondig reinigen voor de verkoop

Bij de verkoop van een woning wil je tijdens een bezichtiging direct een goede indruk achterlaten op potentiële kopers. Dit betekent dat het grondig reinigen van je woning noodzakelijk kan zijn. Denk aan de gootsteen ontstoppen, om te voorkomen dat het water in de wasbak blijft staan als een geïnteresseerde de kraan opendraait. Ook maakt het ontstoppen van de gootsteen of bijvoorbeeld het doucheputje dat hier geen stank meer uit zal komen tijdens een bezichtiging. Een vervelend ruikend putje is het gevolg van afval wat in de afvoer is blijven steken. Er zijn meer klussen die je voor de bezichtigingen uit kunt voeren om een goede indruk achter te laten. 

Schimmel verwijderen op wanden in huis 

Naast het ontstoppen van de gootsteen is ook schimmel gemakkelijk verwijderen een klus die je voor de bezichtigingen uit zou moeten voeren. Schimmel op wanden of het plafond kan diverse oorzaken hebben. Denk aan doorslaand vocht, optrekkend vocht of bijvoorbeeld een probleem met condensatievocht. Schimmel geeft de ruimtes in huis een onhygiënische uitstraling. Daarbij kan schimmel schadelijk zijn voor je gezondheid, of die van de toekomstige bewoners van de woning. Er zijn speciale sprays verkrijgbaar, waarmee het verwijderen van schimmel makkelijker wordt. Je zou de wand na het verwijderen van de schimmel opnieuw kunnen schilderen. Zo lijkt deze als nieuw! 

schimmel

Vloer onderhouden voor verkoop woning 

Een derde klus is het onderhouden van de vloer. Tapijt kan z’n oorspronkelijke kleur verliezen, door kleine zanddeeltjes die zich aan de haren van het tapijt hechten. Met een stofzuiger verwijder je deze vuildeeltjes vaak niet volledig. Het gebruik van een professioneel apparaat is noodzakelijk. Een houten vloer moet eerst geschuurd worden. Vervolgens kun je de vloer opnieuw lakken of van een laagje was voorzien. Zo lijkt deze weer helemaal fris! Bij een vloer van PVC is het gebruik van stoom wenselijk. Net als voor het verwijderen van schimmel bestaan er ook voor het onderhoud aan vloeren speciale sprays. 

Vergeet de tuin niet te onderhouden 

Als de schoonmaakklussen in huis uitgevoerd zijn, is het zaak om de tuin aan te pakken. Verwijder het onkruid uit de borders, maai het gras en verwijder een groene aanslag op de tegels van het terras. Mensen willen straks heerlijk kunnen ontspannen in de tuin. Het is aan jou om te laten zien dat de tuin bij je woning hier alle ruimte voor biedt! 

Wat is vastgoedrecht?

Met vastgoed, onroerend goed of onroerende zaak worden een bepaald stuk grond plus alles gebouwen die daarop staan bedoeld. Huizen, appartement en bedrijfsgebouwen worden allemaal beschouwd als vastgoed. De naam vastgoed is bedacht omdat de gebouwen niet verplaatsbaar zijn, dus ‘vast’. In juridische gevallen wordt vaak gesproken of onroerende zaken, maar in principe wordt er allemaal hetzelfde mee bedoeld. Uiteraard zitten er een veel rechten op vastgoed, omvatting benoemd als vastgoedrecht. Wat is dat nou precies?

Wat is het?

Vastgoedrecht is iets waar zowel bedrijven, particulieren als overheidsinstanties bij betrokken kunnen raken. In principe bevat vastgoedrecht alles rondom de koop, huur of verbouwing van onroerende zaken waaronder bedrijfspanden, woningen, appartement of puur de grond. Omdat veel rechtsgebieden samen komen is vastgoedrecht een zeer complexe materie, vastgoedrecht is dus eigenlijk een overkoepelend recht waaronder alle regelgeving omtrent roerende zaken vallen.

Waarom je een advocaat moet inschakelen bij problemen

Omdat vastgoedrecht zo complex is, komen er natuurlijkerwijs veel regels bij kijken. Gezien de continue ontwikkelingen die plaatsvinden is het onmogelijk voor particulieren of ondernemers om constant op de hoogte te blijven van alle huidige regels en rechten. Het is ook zo dat de belangen van bijvoorbeeld aannemers, overheden, woningcorporaties etc allemaal anders zijn, de risico’s nemen daardoor ook toe. Omdat dit allemaal zo complex is, heb je advocaten die zich puur op vastgoedrecht richten, kies bijvoorbeeld voor een SWDV advocaat in vastgoedrecht.

Waar kunnen de advocaten je bij bijstaan?

Omdat de term vastgoedrecht zo ontzettend breed is, zijn er heel veel zaken waar advocaten je kunnen bijstaan. Deze zaken zijn onder andere de volgende:

  • De advocaten kunnen je bijstaan bij het voeren van onderhandelingen.
  • Ze kunnen helpen bij het opmaken en controleren van allerlei contracten
  • Als iemand denkt dat een andere partij zich niet aan de gestelde verplichtingen houdt kan je met hulp van advocaten deze partij tot nakoming verplichten.
  • Als je zelf aansprakelijk wordt gesteld
  • Als je een arbitrageprocedure wilt starten
  • Als je een vergunningsaanvraag wilt indienen of als er één afgewezen is.
  • Bij het aangaan van geschillen over een huurovereenkomst of huurrecht.
  • Bij geschillen over de staat van oplevering van een pand aan het einde van een huurovereenkomst
  • Wanneer je te maken krijgt met een wanbetaler
  • Aan- of verkoop van vastgoed
  • Bij aanspraken op bouwkundige garanties
  • Bij geschillen of vragen over erfpacht

Aandachtspunten bij je huis verkopen

Wat is er belangrijk om op te letten bij het verkopen van je huis in Roosendaal? Er komt namelijk behoorlijk wat kijken bij het verkopen van je huis. Wanneer het de eerste keer wordt dat je een huis gaat verkopen weet je hoogstwaarschijnlijk niet er precies om de hoek komt kijken. Daarom wordt er in dit artikel een aantal belangrijke aandachtspunten besproken.

Verkopen met een makelaar?

Wanneer je ervoor kiest om zelf je huis te verkopen kunnen er kosten worden bespaard. De makelaarskosten heb je dan geen last van. Alleen wegen deze makelaarskosten zwaarder dan de tijd en energie die je er zelf moet insteken om je huis verkocht te krijgen. Voor vele mensen zijn de kosten voor een makelaar hen dan ook dubbel en dwars waard. Vooral in een stad is het wat moeilijker om een huis zelf te verkopen. In een dorp weet iedereen al vrij snel dat een huis te koop staat. In een stad ligt dat anders. Het is dan ook aan te raden om een makelaar in te schakelen voor het verkopen van je huis.

Welke makelaar moet ik kiezen?

Bij het kiezen van de juiste makelaar zit er nogal een verschil in de service die geboden wordt. Hierdoor zit er ook een behoorlijk verschil in prijs bij een makelaar. Om de juiste makelaar te vinden is het aan te raden om goed te kijken naar de presentaties van andere huizen. Wanneer je een bepaalde presentatie goed vindt kun je kijken welke makelaar je hierbij kan helpen. Bij een traditionele makelaar kan er meer worden uitbesteed, terwijl bij een internetmakelaar veel van jezelf gevraagd zal worden.

aandachtspunten-huis-verkopen-1 (002)

Investeren in je huidige woning

Hoe gek het misschien ook klinkt, een investering in je huis kan bijdragen aan een snelle verkoop van je huis. Het hoeft natuurlijk geen grote investering te zijn, maar wanneer je iets hebt opgeknapt zal dit een betere indruk achterlaten bij de potentiële koper. Wanneer het huis niet goed is onderhouden zal dit een negatieve invloed hebben. Dus knap het op waar dit nodig is. Vooral wanneer je tijdelijk twee huizen hebt zul je snel van het huis af willen. Anders worden er dubbele woning lasten betaald.

Huis verkopen doe je zo

Er zijn meerdere manieren waarop je je huis kunt verkopen. Dit is mogelijk met makelaar of helemaal zelf. LBB Naber geeft je een aantal opties. Het is vaak afhankelijk van hoeveel kennis en tijd je hebt voor het verkopen van je huis.

Deeldienst

Vind je het zelf niet zo een probleem om alles rondom de verkoop van je eigen huis te regelen. Je hebt echter alleen hulp nodig bij het maken van de foto’s. Het is mogelijk deeldiensten af te nemen. Dit betekent dat je alleen betaalt  voor de diensten die jij nodig hebt. Dit is een bekende mogelijkheid, wanneer er geprobeerd wordt geldt te besparen.

Een internetmakelaar

Na de deeldienst is er nog een goedkopere versie van een makelaar. Dit is de internetmakelaar. Zij werken online, dit is dus vaak een goedkopere manier. Het is echter belangrijk na te gaan wat je precies krijgt voor het werken met zo een internetmakelaar. Het moet nog steeds van voldoende kwaliteit zijn en je wilt nog steeds voorzien worden van voldoende advies. Normaal gesproken gaat een internetmakelaar ervan uit dat je als verkoper ook actief meedenkt. Er zijn verschillende soorten aanbieders en manieren van dienstverlening. Het is dus belangrijk een juiste internetmakelaar te kiezen die bij jou past.

huis-verkopen-doe-je-zo-2 (002)

Makelaar

Bij een ‘normale’ makelaar betaal je een courtage. Dit is vaak een percentage van de verkoopprijs. Dit zorgt ervoor dat de makelaar ook zijn best moet doen om een zo hoog mogelijke verkoopprijs te verkrijgen. Dit percentage is vaak ook afhankelijk van de vraagprijs van het huis. In de courtage kan vaak nog worden onderhandelen. De makelaar zorgt ervoor dat de verkoop van het huis op gang gaat komen. Het huis wordt dan bijvoorbeeld op enkele websites geplaatst. Daarnaast zorgt de makelaar voor de bezichtigingen en kan hij voor je onderhandelen. Met een makelaar kan vaak een full-service pakket worden afgesproken.

Je huis veilen

Moet je je huis snel kwijt en je verwacht dat dit op termijn niet snel gebeurt, dan is er de mogelijkheid op een veiling. Dit is tevens een manier die vaak wordt gebruikt bij huishoudens die in de schuldsanering moeten. Dit kan gedaan worden bij verschillende partijen. Deze veiling dient dan altijd onder toezicht van de notaris plaats. Er wordt dan met de notaris een bedrag afgesproken en dan wordt er telkens 1000 euro afgehaald totdat iemand bereid is het huis te kopen.

demo-attachment-44-gallery201606280023

Palletboxen voor transport/logistiek

Palletboxen zijn uitermate geschikt voor transport/logistiek en de opslag van zeer uiteenlopende goederen. U kunt er bijvoorbeeld vloeibare producten (ook levensmiddelen) in opslaan maar ze zijn ook zeker geschikt voor het vervoer van onderdelen zodat deze allemaal netjes bij elkaar blijven en niet door elkaar komen liggen zodat u niets meer vinden kunt na de fase transport/logistiek.

Ga voor de Multibox

Een palletbox is een stevig product dat vaak vele jaren meegaat en dat u steeds kunt hergebruiken, ook tijdens het vervoer. Als u kiest voor bijvoorbeeld de Multibox van MP Packaging dan gingen daar al veel bedrijven u in voor want er zijn wereldwijd al meer dan 1,5 miljoen exemplaren van verkocht. De Multibox is zeer solide en kan wel meer dan 15 jaar meegaan bij normaal vervoer. Deze box kunt u voorzien van allerlei accessoires zoals een deksel, een labelhouder of een bodem van kunststof om onderin de palletbox te zetten.

Kenmerken van de Multibox tijdens vervoer en opslag

Multiboxen zijn inklapbaar zodat deze wanneer ze niet gebruikt worden weinig ruimte in beslag nemen in het magazijn of als ze tijdens het vervoer op de terugweg leeg zijn. Voor de Multibox wordt gebruik gemaakt van de Big Bag logistiek. Hierbij wordt een zak in de box geplaatst waarin de goederen gedaan worden. Door het plaatsen van een palletbox om deze zak heen is de inhoud goed beschermd tijdens het transport/logistiek en de opslag. Bovendien zorgen de boxen er ook voor dat deze niet kunnen gaan schuiven tijdens het vervoer. De boxen zijn stevig en kunnen wel zo’n 1000 kilogram gewicht per box aan maar zijn ook stapelbaar. Ze staan op een goede pallet en tijdens het vervoer kunt u twee lagen op elkaar stapelen. Voor opslag geldt mits het magazijn uiteraard hoog genoeg is dat u wel tot vijf lagen hoog kunt gaan.

demo-attachment-52-2e9b0cb2

Pennen bedrukken voor meer bedrijfspubliciteit?

U heeft vast weleens een pen mogen ontvangen van bedrijven waar u weleens mee hebt gewerkt. Pennen bedrukken is een vaak genoemde manier om uw naamsbekendheid te vergroten. Het is natuurlijk ook een beetje voor de hand liggend. Is het nog wel rendabel? Hoe blijf ik uniek? In deze blog krijgt u antwoord op deze vragen en leg ik u uit wat nou precies de kracht is van pennen bedrukken. Om de kracht van pennen bedrukken te ontdekken moet je ook de zwaktes kennen dus hier wordt ook uitgebreid op ingewijd. Ik hoop u met deze tekst te kunnen informeren over uw keuze zodat u deze gegrond kan maken.

Pennen bedrukken en de zwaktes

Zoals eerder gezegd is het belangrijk om voordat u een keuze maakt of uw bedrijf aan pennen bedrukken zal doen moet u eerst weten wat de sterke en zwakke punten zijn. Een overduidelijk zwak punt van een pen bedrukken is dat de pennen snel kwijtraken. Dit kan leiden tot lage efficiency van pennen bedrukken. Hoe gaat u dit tegen? Eigenlijk is daar geen concreet antwoord op. Het enige wat u kunt daartegen is de pennen met zorg uitdelen aan mensen waarvan u denkt dat die de pennen minder snel kwijtraken. Dit is niet makkelijk en daarom blijft dit een zwak punt van pennen bedrukken. Daarnaast is er nog de zwakte dat de pennen niet veel verder komen dan uw klanten en misschien relaties van uw klanten. Dit komt omdat uw bedrijf herkent moet worden van de pen. Wanneer u niet algemeen bekend bent heeft het geen zin om ergens in een andere stad pennen uit te delen.

De sterke punten van bedrukte schrijfwaren

Een van de belangrijkste sterken punten van het bedrukken van pennen is dat het een relatief voordelige investering is en het zich goed terugverdient. De pennen bedrukken verdienen zich zo snel terug omdat mensen pennen over het algemeen veel gebruiken. Het tweede en tevens laatste sterke punt van pennen bedrukken is dat u alle kanten op kan gaan. Van leuke foto’s die met uw bedrijf te maken hebben tot de simpliciteit van enkel het logo. Deze ruime keuze zorgt ervoor dat het bedrukken van pennen nog lang populair promotiemateriaal blijft.

demo-attachment-53-photo-1465385621528-53653983a38f

Webwinkel software vergelijken

Door de opkomst van het internet doen Nederlanders steeds meer aankopen online. Kopen via de webwinkel kan gemakkelijk en snel, wat het een aantrekkelijke optie maakt voor iemand die geen zin of tijd heeft om een hele dag te winkelen of een flinke reis te maken om ergens te winkelen. Boeken, kleding, sport- of kantoorartikelen en zelfs meubels en voeding, vrijwel alles kan tegenwoordig via het internet besteld worden. Daarnaast zijn het niet alleen grote websites die puur gericht zijn op online verkoop die een webwinkel gebruiken. Ook voor kleinere en gespecialiseerde bedrijven wordt het steeds makkelijker om een webwinkel te openen en hun artikelen online aan te bieden.

De ideale software vinden

Voor wie een webwinkel wil openen is het mogelijk om gebruik te maken van speciale webwinkel software die bij verschillende bedrijven aangeschaft kan worden. Voordat een bedrijf de beslissing maakt om webwinkel software te kopen, kunt u het beste het eerst de webwinkel software vergelijken. Niet alle webwinkels hebben namelijk dezelfde specificaties en een bedrijf moet goed overwegen welke specificaties nodig zijn voor de webshop die het bedrijf voor ogen heeft.

Zo bieden verschillende soorten software voor webwinkels verschillende hoeveelheden opties op het gebied van het aantal producten dat aangeboden kan worden, het aantal medewerkers dat toegang heeft tot de webwinkel, het aantal e-mail adressen voor de webwinkel en de mogelijkheid om extra webwinkels toe te voegen. Daarnaast kunt u ook webwinkel software vergelijken door het tijdelijk uit te proberen. Sommige bedrijven bieden namelijk deze optie aan.

demo-attachment-54-photo-1464343256590-e0ff9b7d104c

Allemaal online

Het online vindbaar zijn is tegenwoordig iets wat niet kan ontbreken. We zoeken alles online op: Lezen reviews, bekijken assortimenten en zoeken informatie. Als bedrijf, of iemand die producten of diensten aanbiedt, is het dan ook belangrijk om een goede online dienstverlening te bieden.

 

Een website als online presentatie

Een website is daarvoor de basis. Maar om tot een goede website te komen, moet er met veel dingen rekening gehouden worden. Het beeld, hetgeen dat daadwerkelijk wordt gezien, is slechts een onderdeel. De look en feel, het logo, de huisstijl en de kleuren zijn aspecten om goed over na te denken. Dit is de uitstraling, dat is uw visitekaartje.

 

Website onderdelen

Echter bestaat een website uit veel meer onderdelen. Want wat is de structuur van de website, welke pagina indelingen worden er gebruikt, hoe geschiedt de navigatie en op welke manier is er interactie mogelijk? Een website moet snel kunnen laden, er goed uitzien op de computer en op een mobiel. Dit zijn allemaal dingen die goed ingevuld moeten worden bij het maken van een website.

 

Webdesign

Al deze website onderdelen samen laten komen tot een goed functionerende website, dat is webdesign. Het is aan te raden om dit door specialisten te laten doen, zodat de website uiteindelijk goed werkt. Yadi is bijvoorbeeld een bedrijf met een specialisatie in oplossingen op het web. Een zekere aanrader voor webdesign in Amsterdam!